Terms and conditions / Privacy / Cookie policy
Prevederi legale
Folosirea/navigarea pe site-ul www.avocat-vladu.ro (denumit în continuare „Site”) de către utilizatori reprezintă acceptul termenilor și condițiilor de utilizare care guvernează relația dintre utilizator și Cabinet de Avocat Elena Vladu (în continuare „Cabinetul”).
Cabinetul a realizat acest Site ca sursă de informare, cu respectarea normelor legale în vigoare privind drepturile de autor, confidențialitatea și a regulilor de publicitate prevăzute de Legea nr. 51/1991 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat și a Statutului profesiei de avocat.
Folosirea sau vizitarea Site-ului implică acceptarea de către utilizatori a termenilor și a condițiilor descrise în cele ce urmează.
Utilizarea Site-ului
Utilizând Site-ul, veți găsi informații cu privire la echipa Cabinetului, activitățile desfășurate de echipa Cabinetului pe piața serviciilor juridice din România, precum și cu privire la ariile de practică în care echipa Cabinetului activează.
De asemenea, Site-ul conține știri, articole și alte materiale care pot viza evoluții semnificative sau actualizări înregistrate în legătură cu cadrul legislativ aplicabil în România, jurisprudența europeană sau națională etc.
Protecție împotriva virușilor
Cabinetul depune toate eforturile pentru a verifica și a testa materialul oferit de acest Site în toate etapele de producție. De asemenea, recomandăm ca utilizatorii să ruleze un program antivirus pentru toate materialele descărcate de pe internet. Cabinetul nu își asumă nicio responsabilitate pentru orice pierdere, întrerupere sau deteriorare a datelor sau a sistemului dumneavoastră, care pot apărea în timp ce navigați pe Site-ul Cabinetului.
Limitarea răspunderii
Cabinetul va face toate eforturile rezonabile pentru a asigura acuratețea Site-ului și va depune toate diligențele pentru a corecta erorile și omisiunile cât mai repede posibil. Cu toate acestea, Cabinetul nu este ținut responsabil pentru apariția oricăror inadvertențe, erori sau omisiuni ale informațiilor furnizate. Cabinetul nu va fi ținut responsabil pentru nici un fel de daune directe/indirecte, minore/majore sau incidentale, incluzând, dar fără a se limita însă la pierderi de profit, vad comercial sau alte bunuri incorporale, rezultate din: utilizarea informațiilor de pe Site sau orice alt aspect în legătură cu acest Site, iar Utilizatorul acceptă în mod expres acest fapt. Conținutul acestui Site are caracter informativ, nu reprezintă un mijloc de reclamă și nu poate fi interpretat drept o ofertă de a contracta anumite servicii juridice.
Utilizarea acestui Site și toate informațiile conținute, descărcate sau accesate de pe Site sunt puse la dispoziție fără garanții de orice fel și fără a se urmări un anumit scop sau încălcarea drepturilor unei a treia părți. Cabinetul nu va fi responsabil pentru nici o problemă sau o disfuncționalitate a rețelelor sau a liniilor telefonice, sistemelor de internet online, serverelor, furnizorilor de acces pe internet, echipamentelor, calculatoarelor, programelor sau a oricărui alt element ce poate cauza stricăciuni computerelor personale ca rezultat al utilizării acestui Site.
Cabinetul își rezervă dreptul să modifice și să interzică accesul sau să oprească temporar sau permanent orice parte a acestui Site sau orice informație conținută în acesta, fără asumarea obligației de a notifica utilizatorii. Aceste schimbări vor intra în vigoare din momentul publicării lor pe acest Site.
Vizitatorii și utilizatorii acestui Site acceptă și sunt de acord să folosească informațiile pe propriul lor risc. Cabinetul nu va fi responsabil pentru orice fel de daune-interese directe, indirecte, cauzate de utilizarea acestui Site.
Informațiile cuprinse în acest Site:
- au un caracter general și nu sunt destinate să abordeze circumstanțe specifice ale nici unei persoane sau entități;
- nu sunt exhaustive, exacte sau actualizate;
- uneori fac trimitere la site-uri externe, asupra cărora Cabinetul nu exercită nici un control ori a resurselor găsite în cadrul acestora și, prin urmare, nu va fi răspunzător pentru disponibilitatea acestor site-uri, nici pentru conținutul, publicitatea, bunurile, serviciile, informațiile sau alte materiale disponibile pe aceste site-uri, pentru funcționalitatea sau performanțele acestor site-uri sau pentru încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală sau a altor drepturi care apar în cadrul acestor site-uri. Accesând site-urile indicate, confirmați că ați înțeles posibilele consecințe ale accesării site-urilor indicate și acceptați termenii și condițiile de mai sus.
- nu au ca scop înlocuirea consultanței juridice de la un avocat specializat în aria de practică implicată de cauza dumneavoastră. Site-ul este furnizat în scop informativ și nu constituie consultanță juridică și/sau fiscală.
Politica de confidențialitate.
Prelucrarea datelor cu caracter personal.
Cabinetul respectă dreptul la viață privată al persoanelor care vizitează Site-ul și care ne contactează pe cale electronică. Atunci când interacționați cu noi, există posibilitatea să ne furnizați informații care să ne ajute să vă identificăm (spre exemplu, nume, e-mail, număr de telefon). De asemenea, anumite informații care ne ajută să vă identificăm sunt necesare pentru executarea contractelor de asistență juridică pe care le încheiem cu dumneavoastră, dar și în vederea transmiterii noutăților legislative și anunțurilor de participare la conferințe și alte evenimente, sub forma unor newslettere. În plus, Cabinetul colectează unele informații referitoare la colaboratorii și angajații săi, conform legii. Aceste informații sunt cunoscute sub denumirea de „date cu caracter personal”. Prezenta Politică de confidențialitate respectă dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare „GDPR”).
Temeiurile juridice ale prelucrării
- Prelucrarea bazată pe consimțământ [art. 6 alin. (1) lit. (a) din GDPR]
În activitatea Cabinetului, prelucrările de date având ca temei consimțământul persoanelor vizate pot fi diverse, în funcție de activitățile concrete desfășurate și scopurile urmărite. De exemplu, prelucrarea datelor clienților persoane fizice, în scop de promovare (transmiterea de alerte legale/newslettere prin e-mail) se realizează pe baza consimțământului liber, specific, informat și lipsit de ambiguitate, obținut în mod legal de la clienți.
- Prelucrarea necesară pentru încheierea și executarea unui contract [art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR]
Acest tip de prelucrare are loc, spre exemplu, atunci când inițiativa încheierii contractului de asistență juridică aparține unui nou client, persoană fizică. De asemenea Cabinetul va prelucra datele de contact ale unui nou avocat colaborator, în vederea încheierii contractului de colaborare.
- Prelucrarea necesară pentru îndeplinirea unei obligații legale [art. 6 alin. (1) lit. c) din GDPR]
Prelucrarea datelor cu caracter personal pe temeiul necesității conformării unei obligații legale presupune existența unei norme legale imperative aplicabile Cabinetului. În acest caz, prelucrarea este necesară în vederea conformării obligației legale.
- În baza legislației privind prevenirea și sancționarea spălării banilor și prevenirea și combaterea finanțării terorismului (Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancționarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanțării terorismului), avocații au anumite obligații de implementare a unor măsuri specifice de cunoaștere a clientelei și de raportare a unor tranzacții suspecte. Prelucrările de date cu caracter personal necesare îndeplinirii acestor obligații sunt întemeiate pe obligația legală.
- Avocații au obligația de a menține anumite evidențe specifice privind activitatea lor, precum Registrul electronic al actelor întocmite de avocat. Prelucrările de date cu caracter personal realizate în acest scop au ca temei juridic îndeplinirea unei obligații legale.
- Unele dintre prelucrările de date realizate de către Departamentul Financiar-contabil al Cabinetului, precum reținerea și plata contribuțiilor sociale pentru personalul auxiliar, înregistrările privind concediul salariaților, se întemeiază pe obligații legale reglementate de legislația muncii.
- Prelucrarea necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public [art. 6 alin. (1) lit. e) din GDPR]
Conform art. 39 din Legea nr. 51/1995, în exercitarea profesiei, avocații sunt parteneri indispensabili ai justiției. Prin urmare, activitatea profesională a avocatului se exercită în scopul înfăptuirii justiției, servind astfel unui interes public. În acest caz, temeiul pe baza căruia Cabinetul prelucrează datele cu caracter personal este cel prevăzut în art. 6 alin. (1) lit. e) din GDPR. Pentru a realiza activitatea profesională în scopul înfăptuirii justiției, avocatul prelucrează datele cu caracter personal ale părților adverse sau ale unor terțe persoane. Temeiul acestei prelucrări nu este consimțământul persoanelor vizate, dar nici contractul de asistență juridică încheiat cu clientul. Temeiul juridic îl reprezintă îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public.
Datele cu caracter personal ale minorilor
Cabinetul nu solicită și nu colectează în mod intenționat date personale de la minori. În situația în care Cabinetul descoperă că a colectat în mod accidental date personale de la un minor, va elimina acele date în cel mai scurt timp posibil. Totuși, Cabinetul va putea colecta date cu caracter personal de la minori atunci când există consimțământul expres acordat în acest sens de către părinți sau reprezentanții legali.
Newslettere și e-mail-uri
În cazul în care ne furnizați adresa dumneavoastră de e-mail (fie pentru că solicitați primirea comunicărilor și noutăților noastre, prin abonarea voluntară la newsletter, fie pentru că sunteți clientul societății noastre, sunteți în baza noastră de date ca urmare a unor corespondențe anterioare, adresa dvs. de e-mail a fost selectată dintr-o bază de date la care ați subscris ori adresa dvs. se regăsește pe site-urile publice), datele de contact pe care le oferiți vor putea fi utilizate pentru a vă trimite newsletter-uri.
Putem folosi, de asemenea, adresa dumneavoastră de e-mail pentru a vă trimite comunicări referitoare la conferințele și evenimentele pe care le organizăm (de exemplu, e-mail de confirmare atunci când vă înscrieți pentru sau vă dezabonați de la o înregistrare sau activitate specifică), precum și anumite servicii legate de anunțuri (de exemplu, anunțuri despre update-uri la Politica noastră de confidențialitate, întreruperi sau schimbări la serviciile noastre on-line sau politicile de suport tehnic sau alte modificări conexe).
Drepturile persoanelor vizate
În conformitate cu dispozițiile GDPR, beneficiați de următoarele drepturi:
- Dreptul de acces,adică de a obține din partea Cabinetului o confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la următoarele informații:
– scopurile prelucrării;
– categoriile de date cu caracter personal vizate;
– destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate;
– acolo unde este posibil, perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate datele cu caracter personal sau, dacă acest lucru nu este posibil, criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
– existența dreptului de a solicita Cabinetului rectificarea sau ștergerea datelor cu caracter personal ori restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal referitoare la persoana vizată sau a dreptului de a se opune prelucrării;
– existența dreptului de a depune o plângere în fața Autorității de supraveghere;
– în cazul în care datele cu caracter personal nu sunt colectate direct de la persoana vizată, orice informații disponibile privind sursa acestora.
- Dreptul la rectificare,adică dreptul de a obține de la Cabinet, fără întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care vă privesc;
- Dreptul la ștergerea datelor(„dreptul de a fi uitat”), adică dreptul de a obține din partea Cabinetului ștergerea datelor cu caracter personal care vă privesc, fără întârzieri nejustificate, respectiv obligația Cabinetului de a șterge datele cu caracter personal fără întârzieri nejustificate, în cazul în care există unul dintre următoarele motive:
– datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;
– dumneavoastră vă retrageți consimțământul pe baza căruia are loc prelucrarea, în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. a) sau cu art. 9 alin. (2) lit. a) din GDPR, și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare;
– dumneavoastră vă opuneți prelucrării în temeiul art. 21 alin. (1) din GDPR și nu există motive legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea sau dumneavoastră vă opuneți prelucrării în temeiul art. 21 alin. (2);
– datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;
– datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale ce revine Cabinetului în temeiul dreptului UE, sau al dreptului intern sub incidența căruia se află societatea.
- Dreptul la restricționarea prelucrării, atunci când:
– dumneavoastră contestați exactitatea datelor, pentru perioada în care Cabinetul verifică exactitatea datelor;
– prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor;
– Cabinetul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar dumneavoastră le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;
– dumneavoastră v-ați opus prelucrării în conformitate cu art. 21 alin. (1) GDPR, pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate.
- Dreptul la portabilitatea datelor,adică dreptul de a primi datele cu caracter personal care vă privesc și pe care le-ați furnizat Cabinetului într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și dreptul de a transmite aceste date altui operator, fără obstacole din partea Cabinetului, în cazul în care: prelucrarea se bazează pe consimțământ în temeiul art. 6 alin. (1) lit. a) sau al art. 9 alin. (2) lit. a) GDPR sau pe un contract în temeiul art. 6 alin. (1) lit. b) GDPR și prelucrarea este efectuată prin mijloace automate;
- Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri,care ar produce efecte juridice în privința dumneavoastră sau vă afectează în mod similar într-o măsură semnificativă.
Pentru exercitarea efectivă a acestor drepturi, vă puteți adresa cu o cerere scrisă, datată și semnată, la adresa de e-mail office@vladulaw.com.
De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiției.
Transferul datelor cu caracter personal
Cabinetul nu va divulga datele dumneavoastră cu caracter personal unei societăți comerciale sau organizații terțe care intenționează să le folosească în scopuri de marketing direct, cu excepția situației în care v-ați oferit consimțământul expres și prealabil în acest sens.
Din rațiuni strict tehnice, datele dumneavoastră ar putea fi dezvăluite unor colaboratori externi care își desfășoară activitatea în domeniul IT&C (spre exemplu, unui furnizor de soluții software pentru găzduirea Site-ului, ori în vederea transmiterii de newsletter-uri din partea Cabinetului). În aceste cazuri ne vom asigura că partenerii menționați respectă securitatea și confidențialitatea informațiilor dumneavoastră.
Am putea dezvălui informațiile dumneavoastră personale, în cazul în care ne este solicitat acest lucru prin lege, sau în cazul în care, în opinia noastră, fundamentată pe buna-credință, o astfel de acțiune este în mod rezonabil necesară pentru a ne conforma procedurilor legale, pentru a răspunde oricăror solicitări și pretenții, sau pentru a proteja siguranța sau drepturile Cabinetului, ale clienților săi, ori ale publicului în general.
Cabinetul nu transferă datele cu caracter personal ale persoanelor vizate în afara Spațiului Economic European.
Securitatea datelor
Cabinetul ia toate măsurile organizatorice și tehnice necesare pentru a proteja confidențialitatea și securitatea informațiilor dumneavoastră personale colectate de pe Site, dar și din alte surse, inclusiv în cazul categoriilor speciale de date cu caracter personal și informațiilor personale colectate de la minori.
Implementam masuri adecvate pentru a va proteja datele cu caracter personal. Datele cu caracter personal pot fi păstrate în formă electronică sau fizică. Cu toate acestea, având în vedere multiplele posibilități prin care pot fi preluate datele din spațiul online, nu vă putem garanta securitatea totală a informatiilor transmise prin intermediul website-ului (*).
Pe Site, utilizatorul este responsabil pentru toate activitățile care survin ca urmare a furnizării voluntare a numelui, e-mailului și numărului de telefon al acestuia. Cabinetul nu poate fi considerat responsabil pentru erorile survenite din cauza neglijenței utilizatorului privind securitatea și confidențialitatea numelui, e-mailului și numărului de telefon al acestuia. Datele personale ale utilizatorului vor putea fi folosite de către Cabinet și colaboratorii săi numai în scopul declarat al acestui Site. Datele personale vor putea fi însă transmise autorităților îndrituite să verifice tranzacțiile comerciale sau altor autorități în drept să efectueze orice verificări justificate în baza legii, dacă acest lucru va fi solicitat în conformitate cu reglementările în vigoare.
Tehnologiile utilizate. Politica modulelor de tip cookie
- Definiție.Modulele ,,cookie” sunt fișiere text de mici dimensiuni, formate din litere şi cifre, care sunt amplasate în memoria dispozitivului pe care dumneavoastră îl folosiți pentru a accesa website-ul nostru (de exemplu, calculatorul, telefonul, tableta ș.a.). În aceste fișiere sunt stocate anumite informații (de exemplu, setările tehnice ale website-ului sau limba preferată) care ne pot fi retransmise la următoarea vizită a website-ului. Informațiile colectate de modulele “cookie” pe care le folosim nu rețin numele, datele pe care dumneavoastră le completați în formulare sau alte date personale, dar utilizează un identificator (ID) pentru a putea face distincția între utilizatori.
Cookie-urile în sine nu solicită date personale pentru a fi utilizate și, în majoritatea cazurilor, nu identifică utilizatorii de internet.
- De ce folosim module ,,cookie”?Website-ul Cabinetului instalează module ,,cookie” doar pentru a permite îmbunătățirea funcțiilor oferite, astfel încât experiența de navigare a website-ului să fie una cât mai plăcută. Nu utilizăm, însă, module cookie analitice pentru a culege, a prelucra sau a difuza date cu caracter personal în scopuri de marketing sau promovare. Modulele ,,cookie” pe care le utilizăm sunt necesare pentru a putea asigura funcționarea website-ului în condiții optime. De asemenea, cookie-urile ne permit să analizam modul în care utilizatorii navigheaza pe Site, astfel încât să putem crește eficiența și accesibilitatea acestuia.
Cookie-urile ne permit să îmbunătățim Site-ul și să îl adaptăm nevoilor utilizatorilor. De asemenea, cookie-urile ne ajută sa adunam date statistice cu privire la utilizarea Site-ului.
- Ce tipuri de module “cookie” folosim?Indiferent dacă sunteți un vizitator al website-ului Cabinetului sau un utilizator înregistrat, pe dispozitivul dvs. va fi instalat un cookie pentru salvarea limbii preferate pentru afișarea conținutului website-ului.
Lista tuturor cookie-urilor utilizate:
- cmplz_functional – cookie ce pastreaza istoricul dvs de navigare pe site-ul nostru
- cmplz_marketing – cookie utilizat in campanii de marketing, targetare
- pum-2123 – cookie pentru popup abonare la newsletter
Cookie-urile terților
Conținuturile de pe Site pot fi furnizate prin intermediul unor terțe părți sau furnizori (de ex., un videoclip). Astfel de terțe părți pot plasa cookie-uri pe Site (numite „cookie-uri ale terților”, deoarece acestea nu sunt plasate de către Cabinet). Furnizorii terți trebuie, de asemenea, să respecte reglementările legale în vigoare și Politica de confidențialitate a Cabinetului.
- Modificarea prezentei politici.Cabinetul își rezervă dreptul de a modifica oricând prezenta politică referitoare la aspectele tehnice privind accesarea website-ului și politica privind utilizarea modulelor „cookie”.
Cum ne puteți contacta?
Dacă aveți orice întrebări, reclamații, sau comentarii cu privire la această politică de confidențialitate sau la practicile noastre de colectare a informațiilor, vă rugăm să ne contactați la la adresa de e-mail office@vladulaw.com, sau la sediul Cabinetului de Avocat Elena Vladu: Str. Prof. Grigore Cobălcescu nr. 13, Sector 1, Bucureşti, România.
Drepturi de autor
Conținutul Site-ului este protejat de legile dreptului de autor. Toate materialele (incluzând, fără limitări, toate articolele, textele, pozele, logo-urile și design-ul) conținute în acest Site sunt protejate de legile dreptului de autor și nu pot fi reproduse, distribuite, transmise sau publicate fără acordul expres scris al Cabinetului. Site-ul este proprietatea Cabinetului. Utilizatorii se obligă să nu copieze texte, porțiuni de texte sau grafică pentru folosirea acestora în scopuri comerciale.
Este strict interzisă utilizarea acestui Site în scopul distrugerii, întreruperii sau alterării lui, a conținutului sau securității acestuia, sau pentru a discredita/hărțui membrii Cabinetului, clienții săi și/sau serviciile oferite.
Înregistrarea la newsletter și alerte prin e-mail
Dacă utilizatorul alege să se înregistreze în scopul de a primi notificări prin alerte legale/e-mail/newsletter, Cabinetul va folosi datele personale pentru a livra serviciul solicitat. Dacă utilizatorul dorește să anuleze înregistrarea la alerte legale/e-mail/newsletter, Cabinetul îl va elimina din lista de emailuri împreună cu toate datele personale. Pentru orice întrebări sau cereri de folosire a materialelor de pe acest Site, vă rugăm să ne contactați la office@vladulaw.com.